Keturi mėnesiai saulėtoje Italijoje

Vertinga patirtis, nuostabi gamta, šilti žmonės, kvapą gniaužiantys architektūros paminklai – taip Šiaulių valstybinės kolegijos absolventės dalijasi absolvento praktikos Italijoje įspūdžiais.

Išbandyti Erasmus+ absolventų praktiką paskatino sėkminga mūsų pačių patirtis: antraisiais studijų metais penkis mėnesius studijavome, atlikome praktiką ir patyrėme neišdildomų įspūdžių Portugalijoje. Nedvejodamos ryžomės leistis į dar vieną puikių galimybių ir patirties kupiną kelionę. Šį kartą mūsų kryptis – Italija, mažaisiais Maldyvais vadinamas šalies pietuose esantis Apulijos regionas, Fodža miestelis.

monte sant angelo1
Jolita ir Donata

Palikusios rudenėjantį orą Lietuvoje, rugsėjo mėnesį išskridome į saulėtąją Italiją. Nusileidome Romoje, tad nusprendėme šią galimybę išnaudoti ir visą naktį praleidome tarp didybe spinduliuojančių istorinių objektų – aplankėme Koliziejų, Trevi fontaną ir daugelį kitų garsių vietų, šalia kurių vakarėjant nebuvo turistų. Roma mums paliko didingo muziejaus po atviru dangumi įspūdį.

roma
Roma
Roma2
roma3

Vos atvykusias į Fodžą mus pasitiko Erasmus studentų tinklo ESN narė, ji palydėjo į naujuosius namus miestelio centre. Per ateinančias dienas susipažinome su Fodža. Šis miestelis nedidelis, bet sužavėjo savo senamiesčiu, žaliuojančiu parku, fontanais ir žmonėmis, po siestos pasipilančiais į gatves džiaugtis gyvenimu.

Fodža

Praktiką atlikome Fodžos universitete esančiame Erasmus tarptautinių ryšių biure. Mes padėdavome studentams, atvykstantiems iš įvairiausių šalių, susitvarkyti dokumentus, supažindindavome su studijų tvarka, paruošdavome knygeles pažymiams. Vos spėdavome suktis, tačiau sukaupėme neįkainojamos patirties, kolektyvas buvo geranoriškas ir šiltas, nestokojo humoro jausmo ir patarimų.

Apskritai Italijos žmonės mums paliko puikų įspūdį. Nors net oficialiose ar turizmo įstaigose keblu rasti žmogų, kalbantį angliškai, visi versdamiesi per galvą stengiasi padėti. Labai pravertė gestai – Italijoje nėra nieko svarbiau nei kalbant išraiškingai mosikuoti rankomis. Buvo ir sudėtingų situacijų, tačiau viską išsprendėme su šypsena. Juk to ir atvykome – pažinti kitos kultūros, įgyti profesinės ir gyvenimiškos patirties. Svetingieji italai ne kartą mus kvietė vakarienės, kuri yra labai svarbi gyvenimo dalis – vakarienės trunka po kelias valandas, ragaujama kelių rūšių patiekalų, geriama vyno, diskutuojama ir, žinoma, daug juokiamasi. Rengėme vakarienes ir mes, vaišinome italus ir studentus iš kitų šalių lietuviškais patiekalais. Didžiausią įspūdį mums paliko namie ruošti makaronai, įvairiausios picos ir, žinoma, gelato – dieviško skonio ledai. Italų, beje, šaltibarščiai nesužavėjo.

gelato foggiavakariene

Laisvu nuo praktikos laiku keliaudavome. Suskaičiavome, kad per keturis praktikos mėnesius aplankėme daugiau nei dešimt aplinkinių miestų ir miestelių. Tai ir Baris, sužavėjęs savo senamiesčiu, bažnyčiomis ir pilimis, Tranis, kuriame yra nuostabus žvejų uostas. Matinattoje praleidome didžiąją rudens dalį besimaudydamos stiklo skaidrumo Adrijos jūroje ir tyrinėdamos uolas. Buvome Monte Sant’Angelo. Šis miestas, įsikūręs 796 metrų aukščio kalno viršūnėje, stebino mus neįtikėtino grožio panoraminiais vaizdais: kalnuose debesų apstuptyje ganančiais karves piemenimis, sakraliniais, kultūriniais paminklais…

Baris1
Baris
Tranis
Mattinata
Monte Sant'Angelo
Monte Sant’Angelo

Kelis kartus lankėmės picos gimtinėje Neapolyje, nes vienos dienos tokiam miestui apžiūrėti tikrai neužtenka, o susisiekimas autobusais tiesiog neįtikėtinai pigus. Šis šalia Vezuvijaus įsikūręs miestas stebino už kiekvieno kampo. Kur beeisi – gausybė neapsakomo grožio bažnyčių, katedrų, siaurų, jaukių gatvelių. Nepraleidome progos nuvykti ir į šalia esančią Pompėją, garsųjį miestą, atkastą iš po ugnikalnio pelenų.

Neapolis
Vezuvijus

Ši Erasmus patirtis tikrai buvo neįkainojama – susipažinome su nuostabia šalimi, jos kultūra, šiltais žmonėmis, aplankėme daug nepakartojamo grožio miestų, dešimtis muziejų, galerijų, katedrų,  parkų ir, žinoma, įgijome patirties, kuri papildė mūsų bagažą ir būtinai pravers ateityje.