Komunikacijos specialistas – kas jis toks?

Laisvai bendrauji su įvairiais žmonėmis? Gebi lanksčiai reaguoti į besikeičiančią aplinką? Mėgsti būti įvykių sūkuryje? Renginių organizavimas – tavo stichija? Komunikacijos specialisto darbas skirtas tau!

Lietuvoje visai neseniai atsirado ir sparčiai populiarėja nauja specialybė. Besikeičiant darbo rinkai vis daugiau aukštųjų mokyklų reaguoja į pokyčius ir rengia komunikacijos specialistus. Ar žinote, ką reiškia būti komunikacijos specialistu? Pasitelkusios jau dirbančių komunikacijos specialistų patirtį, Šiaulių valstybinės kolegijos Organizacijos komunikacijos studijų programos studentės pristato šio darbo specifiką.

24171653_1663476743716384_110236457_n
Organizacijos komunikacijos studijų programos studentės

Šiaulių valstybinės kolegijos Organizacijos komunikacijos studijų programos absolventė, Anykščių rajono savivaldybės ryšių su visuomene specialistė Monika Zaturskytė komunikacijos specialistą apibūdina kaip žmogų, kuris organizuoja spaudos konferencijas, dalyvauja rengiant ir įgyvendinant įstaigos viešųjų ryšių, rinkodaros strategijas. Toks specialistas taip pat rengia atsakymus į viešosios informacijos rengėjų klausimus, užtikrina tinkamą organizacijos vidinę ir išorinę komunikaciją, renka informaciją apie įstaigos veiklą, ją apibendrina, teikia oficialią poziciją žiniasklaidos atstovams ir visuomenei per visuomenės informavimo priemones.

Monika Zaturksyte
Anykščių rajono savivaldybės ryšių su visuomene specialistė Monika Zaturskytė

Monika Zaturskytė jau paskutiniais metais mokykloje buvo apsisprendusi, ką norėtų studijuoti. Mergina visuomet svajojo apie žurnalisto arba viešųjų ryšių specialisto profesiją. Studijas Šiaulių valstybinėje kolegijoje Monika pasirinko todėl, kad ją sudomino Organizacijos komunikacijos studijų programos aprašas, kuriame nurodoma, kad ši studijų programa suteikia puikią galimybę tapti kvalifikuotais įmonės komunikacijos specialistais, gebančiais kūrybiškai prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos.

Komunikacijos specialisto darbas ypatingas tuo, kad jis nemonotoniškas, kupinas įspūdžių. Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos grupės vyresnioji specialistė Aušra Plonytė dalijasi patirtimi: „Kartais kabinete rašau pranešimus, kartais savaitgalio vakarais ar naktimis tenka dirbti reiduose su pareigūnais. Jeigu nutinka kas nors labai svarbaus, po darbo valandų teikiu informaciją žurnalistams“.

Panašiai savo darbotvarkę apibūdina ir Monika Zaturskytė: „Tokio specialisto darbas yra gana dinamiškas, dažnai besikeičiantis, todėl visuomet reikia būti pasirengusiai bet kokiam susitikimui ar renginiui, visuomet turi būti paruoštas fotoaparatas, diktofonas, užrašai“.

Žinoma, kaip ir kiekviename darbe, komunikacijos specialisto kasdienybėje susiduriama su tam tikrais iššūkiais. A. Plonytė didžiausiu iššūkiu savo darbe vadina „gaisrų gesinimą“: taip apibūdinamos situacijos, kai nutinka kas nors labai svarbu ir informaciją reikia kuo greičiau pateikti, parengti pranešimą ar komentarą. Aušra taip pat kalba, kai reikia pakomentuoti kokius nors savo įstaigos skaudulius (pavyzdžiui, prie vairo sulaikytas girtas pareigūnas). Tokiu atveju reikia pateikti įstaigos poziciją, atitinkamai komunikuoti. Nepaisant policijos komunikacijos specialisto veikloje iškylančių sunkumų, šis darbas suteikia ir malonių akimirkų, nes taip padedama žmonėms:

    – Kartą dirbant su patruliais reikėjo surasti paklydusios močiutės namus. Ji sunkiai orientavosi aplinkoje, neprisiminė nei pavardės, nei kur gyvena. Kai pavyko ją sugrąžinti į šeimą, buvo malonu apie tai parašyti pranešimą, – prisiminė A. Plonytė.

Ausra Plonyte
Aušra Plonytė VRM institucijų sąskrydyje

M. Zaturskytė pasakoja, kad tokio specialisto darbas reikalauja ne tik fizinių jėgų, bet ir stipraus charakterio. Kaip pagrindinius sunkumus ji įvardija neapibrėžtą darbo laiką, kuris neprasideda nuo 8 val. ir nesibaigia 17 val.

– Visuomet turi būti pasiruošęs atlikti savo darbą, net ir po darbo valandų, o norint laiku pateikti informaciją žiniasklaidos atstovams, tenka paaukoti ir dalį laisvalaikio, ypač, kai yra ruošiama informacija, kuri spausdinama laikraščiuose. Taip pat reikalinga nuolatinė informacijos kontrolė – kartais net ir menka rašybos klaida gali turėti neigiamos įtakos tavo reputacijai, – teigia pašnekovė.

Kaip jau supratote, komunikacijos specialistas nėra tik pareigybės pavadinimas. Šis darbuotojas tikrai svarbus ir reikšmingas kiekvienoje organizacijoje. Nuo jo priklauso sėkmingas įmonės administracijos ir darbuotojų tarpusavio bendravimas, išorinis organizacijos įvaizdis, tai, ką apie įmonę rašys, kalbės ir rodys žurnalistai.

Manai, kad būtum puikus komunikacijos specialistas? Linkime būti kūrybiškam, atrasti ryžto, užsispyrimo siekti savo tikslų ir svajonių!

Santa Gasiūnaitė, OK16

Gabrielė Kreimerytė, OK16

Ieva Simonaitytė, OK16

Odeta Bendžiūtė, OK16

Facebook komentarai