Gintarė Kulbeckienė: „Mūza aplanko netikėčiausiose situacijose“

Šiaulių valstybinės kolegijos dėstytoją Gintarę Kulbeckienę iš pirmo žvilgsnio lengvai galima supainioti su bet kuria iš studenčių. Vadybos ir komunikacijos katedros lektorė Gintarė puikiai suderina jaunystei būdingą kūrybiškumą, išradingumą, nuolatinį norą veikti, netradicinius sprendimus ir dažniau suaugusiam žmogui priskiriamą atsakingą požiūrį į tai, ką darai.

Dėstytoja, vertinanti kūrybiškumą

Šie mokslo metai Gintarei – jau aštuntieji Šiaulių valstybinėje kolegijoje. Pradėjusi čia dirbti, ji skaitė kursą Specialybės kalbos pagrindai, su leidyba susijusius dalykus. Kai atsirado nauja studijų programa Organizacijos komunikacija, Gintarė Kulbeckienė pradėjo rengti įvairius kursus ir skaityti paskaitas jos studentams. Teko dėstyti Komunikacijos teoriją, Strateginę komunikaciją, Tarptautinę komunikaciją, Viešuosius ryšius, Kūrybinių projektų valdymą, Kūrybines industrijas ir pan. Dėstytoja dirba ir su kitų specialybių studentais, yra Įmonių ir įstaigų administravimo programos antro kurso studentų kuratorė.Gintare

Gintarė teigia, kad jai labiausiai patinka dalykai, kurių metu galima suderinti kūrybiškumo ugdymą ir informacines technologijas. Dėstytojos nuomone, kūrybiškumo ir informacinių technologijų dermė yra mūsų ateitis, nes tik apėmus šias dvi sritis galima nuveikti daug prasmingų darbų ir mėgautis tuo, ką darai. Gintarė per paskaitas stengiasi sužadinti studentų kūrybiškumą, ji pati vadovaujasi nuostata, kad kiekvienas mūsų yra kūrėjas, tik kūrybiškumui atskleisti reikia mokytojo, kuris tai pastebėtų ir nukreiptų tinkama linkme. Be kūrybos pašnekovė neįsivaizduoja nė dienos, nes mūza aplanko ir netikėčiausiose situacijose, tik reikia spėti užfiksuoti staiga kilusias idėjas. Gintarei pavyksta, atrodo, labai paprastus ir seniai žinomus dalykus pamatyti iš netikėto žiūros taško, įžvelgti įdomių sąsajų ir dėsningumų.

Išskirtinį dėmesį kūrybiškumui galima paaiškinti ir šios Vadybos ir komunikacijos lektorės požiūriu į studentus. Gintarė Kulbeckienė tvirtina, kad šiuolaikiniams studentams reikia iššūkių, tradicinėmis paskaitomis jų nebesudominsi. Kūrybiniai darbai padeda atsiskleisti jaunų žmonių potencialui. Kolegijos studentai moka daug, bet juos reikia „įveiklinti“, t. y. užvesti veiklai, uždegti įdomia idėja, o toliau merginos ir vaikinai viską puikiai atliks patys. Pašnekovė dėstytojo misiją suvokia kaip pareigą be moralizavimo diegti moralines vertybes: pilietiškumą, socialinę atsakomybę, žmogiškumą ir atjautą kitam. Jaunas žmogus turi turėti vadinamąjį moralinį stuburą, būti pilietiškai aktyvus, atkreipti dėmesį į visuomenės socialines problemas.

Su studentais – ne tik paskaitose

Norint jaunam žmogui suteikti galimybę pajusti visišką veiklos laisvę, reikia kuo daugiau erdvės ir tiesiogine, ir perkeltine prasme. Gintarė Kulbeckienė yra įsitikinusi, kad bendri darbai su studentais turi būti matomi, vadinasi, jeigu tik yra įmanoma, dalį veiklos reikia perkelti už auditorijos ribų. Kolegijos studentai, kaip teigia Vadybos ir komunikacijos katedros lektorė, turi begalę originalių idėjų, todėl būtų nuodėmė jas slėpti ir rodyti tik mažai auditorijai – tai galima paversti renginiais arba viešais pristatymais.

Labiausiai pavykusiu studentų projektu pašnekovė laiko dabartinio Organizacijos komunikacijos programos III kurso studentų netradicinę parodą „Verbum librum. Homo liber. Laisvas žodis. Laisvas žmogus“, prie kurios kūrimo taip pat prisidėjo ir Tarptautinio verslo programos antrakursiai. Įdomiausia, kad ši paroda įgavo įvairių pavidalų: ji buvo pateikta kaip performansas, pristatyta tradicine forma – kabėjo Šiaulių valstybinės kolegijos Centrinių rūmų galerijoje, taip pat buvo sukurta virtuali parodos versija. Kai studentai parodą pristatė rugsėjo mėnesį Šiaulių arenoje vykusioje aktyvaus laisvalaikio parodoje „Tavo PIN KODAS 2018“, buvo sulaukta pasiūlymų šią netradicinę parodą-performansą parodyti Šiaulių profesinio rengimo centre. Tai, kad Šiaulių valstybinės kolegijos studentų darbas vertinamas žmonių iš šalies, yra svarbu. Vadinasi, ne veltui dirbama. Vykstant mokslo festivaliui „Erdvėlaivis Žemė“ paroda buvo pristatyta tamsoje kaip muzikos, vaizdo ir poezijos sintezė, paįvairinta dar ir ispaniškais motyvais. Tarptautinės mokytojų dienos proga Gintarės Kulbeckienės paskatinti Organizacijos komunikacijos trečio kurso, Multimedijos technologijos ir Informacinių sistemų technologijų antro kurso, Automobilių techninio eksploatavimo antro ir trečio kurso programų studentai jau spėjo padovanoti dėstytojams meninius projektus – paroda pristatyta spalio 3 dieną. Spalio 4 dieną panaši dovana laukė ir Sveikatos priežiūros fakulteto dėstytojų.Gintarė tarp studenčių

Para turi laiko įvairiausioms veikloms

Be paskaitų ir renginių su studentais, Gintarė Kulbeckienė realizuoja save ir kaip mokslininkė. Ji domisi tyrimais iš informacijos ir komunikacijos mokslų sričių, rengia mokslo straipsnius leidybos, krizių komunikacijos, žinių vadybos, informacijos valdymo, socialinių tinklų klausimais. Paskutinis parengtas straipsnis buvo skirtas aktualiai krizių komunikacijos temai. Lektorės mokslinių interesų sritis apima priklausomybės nuo interneto, socialinių tinklų, mobiliųjų telefonų problemas.

Po darbo prasideda kitas gyvenimas – „naminis“. Namuose dėstytojos ir mokslininkės laukia du vaikai, kuriems reikia labai daug dėmesio. Pašnekovė pasakoja, kad ji stengiasi mažiesiems skirti kiek įmanoma daugiau laiko, bet kūrybinės mintys ne visada leidžia tai padaryti. Gintarė prisipažįsta esanti priklausoma nuo pavojingų laisvo laiko rijikų – mobiliojo telefono, interneto, socialinių tinklų, nors stengiasi rasti laiko kultūriniams renginiams, ypač mėgsta lankytis koncertuose.

Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus specialistė

Silvija Papaurėlytė-Klovienė

Facebook komentarai